Bez obzira radi li se o certificiranju sustava upravljanja, proizvoda ili projekta, on pruža dokaz o vašoj usklađenosti prema nacionalnim ili međunarodnim standardima.
Put do procesa certificiranja neznatno će se razlikovati za različite usluge, kao što je certificiranje sustava upravljanja ili proizvoda. Kako bismo vas proveli kroz proces, odabrali smo sustav upravljanja kao primjer.
Kako se pripremiti za akreditiranu certifikaciju?
Nakon što se odlučite za sustav upravljanja kojeg želite implementirati, postoje određeni koraci za početak. Ovi jednostavni savjeti pokazali su se neprocjenjivim za tvrtke koje traže certifikat. Dok ste krenuli, imajte ih na umu:
- Pobrinite se da započnete proces s ispravnim stavom.
- Imajte potpuno razumijevanje koncepta izloženog u standardu i koristite ga kao vodič za definiranje vašeg sustava upravljanja.
- Znajte što će primjena i implikacije standarda značiti vašoj tvrtki.
- Koristite standard kao alat za poboljšanje.
- Shvatite rizike i procese koji utječu na sposobnost vaše organizacije da ostvari svoju poslovnu strategiju.
- Pažljivo odaberite partnera (certifikacijsko tijelo).
Koje korake trebam slijediti?
U nastavku ćete pronaći 10 općih koraka koji će vas odvesti na put do certifikacije:
- Pribavite standard: Nabavite i pročitajte primjerak standarda kako biste se upoznali sa zahtjevima i odlučili je li certifikacija/registracija prema ovom standardu dobra za vašu organizaciju.
- Pregledajte literaturu i softver: Dostupna je velika količina objavljenih informacija koje su dizajnirane da vam pomognu u razumijevanju i implementaciji standarda. Također imajte na umu da za neke standarde postoje smjernice razvijene za implementaciju zahtjeva unutar organizacije (npr. ISO/TS 9002 koji pokriva ISO 9001 i ISO 14004 koji pokriva ISO 14001). Odvojite malo vremena da istražite što je dostupno i utvrdite što bi moglo biti od pomoći vašem procesu implementacije.
- Okupite tim i definirajte svoju strategiju: Usvajanje sustava upravljanja mora biti strateška odluka cijele organizacije. Od vitalnog je značaja da vaše više rukovodstvo bude uključeno u proces odlučivanja i stvaranja. Oni odlučuju o poslovnoj strategiji koju bi učinkovit sustav upravljanja trebao podržavati. Osim toga, potreban vam je posvećen tim za razvoj i implementaciju vašeg sustava upravljanja.
- Utvrdite potrebe za obukom: Članovi vašeg tima odgovorni za implementaciju i održavanje sustava upravljanja morat će znati sve pojedinosti primjenjivih standarda. Dostupan je širok raspon obuka, radionica i seminara osmišljenih da zadovolje te potrebe. Pružamo niz javnih tečajeva diljem svijeta. Za više informacija obratite se svom lokalnom DNV uredu.
- Pregledajte opcije konzultanta: Neovisni konzultanti moći će vam savjetovati izvediv, realan i isplativ strateški plan za provedbu.
- Razvijte dokumentaciju vašeg sustava upravljanja: Odlučite se za odgovarajuću platformu za dokumentaciju vašeg sustava upravljanja (npr. određeni softver, baziran na karti procesa, baziran na SharePointu). Prava platforma je važna za osiguranje učinkovitog upravljanja, komunikaciju i implementaciju. Vaš sustav upravljanja trebao bi opisati politike i operacije vaše tvrtke. Dokumentacija uključuje relevantne procese i druge dokumentirane informacije potrebne za pružanje podrške u ispunjavanju željenih rezultata i zahtjeva primjenjivog standarda.
- Odredite, upravljajte i dokumentirajte svoje procese: Važan korak u uspostavljanju vašeg sustava upravljanja je određivanje potrebnih procesa i njihovih interakcija u skladu s vašim politikama, strategijom i ciljevima. Ovi procesi trebaju pokrivati područja kao što su:
- Realizacija proizvoda i usluga (operativni procesi)
- Zadovoljavanje relevantnih potreba i očekivanja kupaca i drugih dionika
- Procesi upravljanja, uključujući mjerenje, analizu, poboljšanje i inovacije
- Implementirajte svoj sustav upravljanja: Komunikacija i obuka ključni su za uspješnu provedbu. Tijekom faze implementacije, vaša organizacija će raditi prema utvrđenim procesima i povezanim kriterijima kako bi dokumentirala i pokazala učinkovitost sustava upravljanja.
- Razmotrite prethodnu procjenu: Možete odabrati da certifikacijsko tijelo/registrar izvrši preliminarnu evaluaciju implementacije vašeg sustava upravljanja. Svrha je identificirati područja nesukladnosti ili slabosti i omogućiti vam da ispravite ta područja prije nego što započnete postupak akreditirane certifikacije. Postojanje nesukladnosti znači da određeno područje vaših sustava upravljanja nije u skladu sa zahtjevima standarda.
- Odaberite certifikacijsko tijelo/registrara: Vaš poslovni odnos s certifikacijskim tijelom/registratorom postojat će dugi niz godina jer se vaš certifikat mora održavati. Za učinkovit sustav upravljanja ključno je neprekidno poboljšanje. DNV će vam pomoći da dobijete maksimalnu vrijednost kroz certifikacijsko putovanje uz partnerski pristup, audit temeljen na riziku i digitalne alate koji potiču učinkovitost i poboljšanje.