Kontekst i zainteresirane strane- 1. Modul Akademije izvrsnosti
Razumijevanje čimbenika koji imaju utjecaj na poslovanje ključno je za donošenje poslovnih odluka kao i za izgradnju sustava upravljanja koji će biti podrška ostvarenju poslovnih ciljeva.
Iako mnoge organizacije promjene u kontekstu i očekivanjima zainteresiranim stranama smatraju relativno rijetkima, činjenica je da se oni kontinuirano mijenjaju.
Novi zahtjevi normi sustava upravljanja daju bitno značenje kontekstu iz razloga koji leži u činjenici da sustav upravljanja mora biti u stanju prepoznavati i odgovarati na situacije i utjecaje koji se događaju unutar i izvan zidova tvrtke.
Provođenje analize vanjskih čimbenika koji utječu ili mogu utjecati na poslovanje u primjeni novih zahtjeva normi predstavlja najveći izazov. Pritom organizacije moraju redovito pratiti i pregledavati odgovarajuće informacije uključujući različite funkcije, npr. marketing/prodaju, nabavu, financije, HR, pravnu službu, itd. Vanjski će kontekst značajno ovisiti o vrsti sektora.
Eksplicitna identifikacija vanjskih i unutarnjih čimbenika koji mogu utjecati na sustav upravljanja i postizanje željenih poslovnih rezultata podrazumijeva i identifikaciju zainteresiranih strana. To su
Zainteresirane strane predstavljaju organizacije, udruženja, pojedince koji imaju utjecaj na rad organizacije ili na koje organizacija svojim aktivnostima utječe.
Kako bi sustav upravljanja bio postavljen i razvijan na odgovarajući način, potrebno je uspostaviti učinkovite mehanizme praćenja te odgovarajuće procese koji su u stanju odgovoriti na promjene konteksta agilno i učinkovito. Pritom izrazito važnu ulogu ima komunikacija sa zainteresiranim stranama čiji je cilj pravovremeno prepoznavanje poslovnih rizika i prilika.
Kako pristupiti definiranju konteksta i određivanju modela komunikacije sa zainteresiranim stranama?
Ovaj se modul Akademije izvrsnosti oslanja na nove zahtjeve normi sustava upravljanja, smjernice za primjenu i najbolju svjetsku praksu koja usmjerava organizacije u identifikaciji konteksta i razumijevanju potreba i očekivanja zainteresiranih strana.
DNV GL posjeduje brojna iskustva na području rada s najnaprednijim svjetskim organizacijama s kojima partnerski surađuje na razvoju međunarodno priznatih normi i smjernica za održivost poslovanja.
Praktični dio ovog modula posvećen je upravo primjeni tih postupaka u praksi i svakodnevnom radu.
Teme koje Modul obrađuje:
• Što je kontekst i kako ga odrediti;
• Zainteresirane strane- kako postaviti sustav komunikacije;
• Razumijevanje zahtjeva i očekivanja zainteresiranih strana ;
• Koje nam norme i smjernice mogu pomoći
• Praktični primjeri – kako su uspješne organizacije pristupile ovim izazovima
Polaznici će ovim modulom steći znanja o tome kako obavljati procjenu konteksta te kako prikupljati i pratiti zahtjeve i očekivanja zainteresiranih strana. Ujedno će biti predstavljeni dodatni materijali (norme, vodiči, smjernice, i sl.) koji mogu biti od značajne pomoći u navedenim aktivnostima.