Kontekst i zainteresirane strane- 1. Modul Akademije izvrsnosti

Razumijevanje čimbenika koji imaju utjecaj na poslovanje ključno je za donošenje poslovnih odluka kao i za izgradnju sustava upravljanja koji će biti podrška ostvarenju poslovnih ciljeva.

Iako mnoge organizacije promjene u kontekstu i očekivanjima zainteresiranim stranama smatraju relativno rijetkima, činjenica je da se oni kontinuirano mijenjaju.

Novi zahtjevi normi sustava upravljanja daju bitno značenje kontekstu iz razloga koji leži u činjenici da sustav upravljanja mora biti u stanju prepoznavati i odgovarati na situacije i utjecaje koji se događaju unutar i izvan zidova tvrtke.
Provođenje analize vanjskih čimbenika koji utječu ili mogu utjecati na poslovanje u primjeni novih zahtjeva normi predstavlja najveći izazov. Pritom organizacije moraju redovito pratiti i pregledavati odgovarajuće informacije uključujući različite funkcije, npr. marketing/prodaju, nabavu, financije, HR, pravnu službu, itd.  Vanjski će kontekst značajno ovisiti o vrsti sektora.

Eksplicitna identifikacija vanjskih i unutarnjih čimbenika koji mogu utjecati na sustav upravljanja i postizanje željenih poslovnih rezultata podrazumijeva i identifikaciju zainteresiranih strana. To su
Zainteresirane strane predstavljaju organizacije, udruženja, pojedince koji imaju utjecaj na rad organizacije ili na koje organizacija svojim aktivnostima utječe.
Kako bi sustav upravljanja bio postavljen i razvijan na odgovarajući način, potrebno je uspostaviti učinkovite mehanizme praćenja te odgovarajuće procese koji su u stanju odgovoriti na promjene konteksta agilno i učinkovito. Pritom izrazito važnu ulogu ima komunikacija sa zainteresiranim stranama čiji je cilj pravovremeno prepoznavanje poslovnih rizika i prilika. 

Kako pristupiti definiranju konteksta i određivanju modela komunikacije sa zainteresiranim stranama?

Ovaj se modul Akademije izvrsnosti oslanja na nove zahtjeve normi sustava upravljanja, smjernice za primjenu i najbolju svjetsku praksu koja usmjerava organizacije u identifikaciji konteksta i razumijevanju potreba i očekivanja zainteresiranih strana. 
DNV GL posjeduje brojna iskustva na području rada s najnaprednijim svjetskim organizacijama s kojima partnerski surađuje na razvoju međunarodno priznatih normi i smjernica za održivost poslovanja.
Praktični dio ovog modula posvećen je upravo primjeni tih postupaka u praksi i svakodnevnom radu.

Teme koje Modul obrađuje:
•    Što je kontekst i kako ga odrediti;
•    Zainteresirane strane- kako postaviti sustav komunikacije;
•    Razumijevanje zahtjeva i očekivanja zainteresiranih strana ;
•    Koje nam norme i smjernice mogu pomoći
•    Praktični primjeri – kako su uspješne organizacije pristupile ovim izazovima

Polaznici će ovim modulom steći znanja o tome kako obavljati procjenu konteksta te kako prikupljati i pratiti zahtjeve i očekivanja zainteresiranih strana. Ujedno će biti predstavljeni dodatni materijali (norme, vodiči, smjernice, i sl.) koji mogu biti od značajne pomoći u navedenim aktivnostima.

Management Systems Training

Environment and energy training

Public concern on environment and energy issues, stricter environmental legislation and increased media attention put more demands on businesses today

Food safety training

The food and beverage industry is moving to satisfy demands from international consumers and to open new market opportunities

Health and safety training

Your company is expected to care for its employees by managing safety and health in a professional way

Medical devices training

Production of medical devices is a strictly regulated business. In almost all countries, and for most medical products, there are requirements and standards to which manufacturers need to show compliance

Quality & performance training

An effective quality management system in place can improve your company’s quality processes and overall performance and success